در صدور شناسنامه باید به دنبال انجام آزمایش DNA بود
 
Hits.ir
elinews
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان صبح امروز در ارتباط با ارائه گزارش سازمان ثبت احوال مشهد در چمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با تولدها در بیمارستان‌ها مشاهده می‌شود که بر این اساس بچه‌ای که در بیمارستانی متولد می‌شود برای او نام دیگری جایگزین می‌شود.
فرماندار مشهد با اشاره به اینکه این اقدام بسیار خطرناکی است ادامه داد: جلسه‌ای برای هماهنگی تشکیل داده‌ایم که حتما در بیمارستان‌ها صرفا با ارائه اطلاعات از سوی مادر این اقدام صورت نگیرد و والدین نوزاد با خود شناسنامه همراه داشته باشند.
فرماندار مشهد در ادامه گفت: همچنین ثبت احوال باید به دنبال صدور شناسنامه بر اساس DNA باشد تا با انجام این اقدام اساسی جلوی این‌گونه جرایم گرفته شود.
وی در ادامه به موضوع صدور کارت ملی هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود کارت ملی هوشمند
برای افراد صادر می‌شود باید به این نکته نیز اشاره شود که آیا در صدور کارت ملی هوشمند برای افراد امکان امضای دیجیتالی نیز فراهم می‌شود.
در ابتدای جلسه نیز محمد یارمحمدی سرپرست اداره مرکزی ثبت احوال مشهد به ارائه گزارشی از وضعیت آمار ثبت شده در مشهد اشاره کرد و گفت: در
اداره ثبت احوال چهار واقعه مهم تولد، ازدواج، طلاق و وفات به ثبت می‌رسد که در 9 ماهه نخست سال جاری تعداد تولدهایی که در شهرستان مشهد رخ داده است از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
سرپرست اداره مرکزی ثبت احوال مشهد اظهار داشت: در 9ماهه نخست سال در 49 هزار و 101 نفر تولد ثبت شده که این رقم نسبت به 9 ماهه با تعداد 47هزار 354 مورد از رشد برخوردار بوده است.
وی همچنین تعداد ولادت های ثبت شده در مهلت قانونی را 46 هزار 36 مورد در 9 ماهه نخست سال‌جاری عنوان کرد و افزود: مهلت قانونی که برای ثبت ولادت و یا وفات از آن یاد می‌شود مهلتی است که در قانون برای این دو واقعه حیاتی تعیین شده است.
سرپرست اداره مرکزی ثبت احوال مشهد با بیان اینکه در قانون مهلت قانونی ثبت شده برای تولد 15 روز و برای وفات 10 روز تعیین شده است اظهار داشت: براین اساس تعداد وفات‌های که در مهلت قانونی ثبت شده‌اند در 9 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به سال گذشته در حدود 672 مورد کاهش داشته است.
وی در ادامه از مدیران ادارات خواست که نسبت به آگاهی‌های عمومی عوامل زیر مجموعه خود در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی خود تلاش کنند تا اطلاعات در موعد مقرر و قانونی به ثبت برسد.
سرپرست اداره مرکزی ثبت احوال مشهد در ادامه به ارائه کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اجرای کارت ملی هوشمند در استان قم به صورت پایلوت درحال اجرا است که امیدواریم با کسب نتایج مورد نظر، این طرح نیز در سایر استان از جمله استان خراسان رضوی و مشهد از سال آینده اجرا شود.
یارمحمدی تهیه آرشیو الکترونیکی از اسناد را از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس اجرای این آرشیو الکترونیک امیدواریم تا پایان سال 92نهایی شود.
وی درادامه گفت: در راستای اجرای پروژه آرشیو الکترونیک در مشهد از مهرماه سال‌جاری تاکنون در حدود یک میلیون 300هزار از اسناد موجود مربوط به ولادت و وفات اسکن آنها تهیه شده است.
سرپرست اداره مرکزی ثبت احوال مشهد کاهش بعد زمان و مکان را ازجمله ویژگی‌های اجرای این طرح سامان‌دهی آرشیو الکترونیکی عنوان
کرد و افزود: بر این اساس افراد به منظور تعویض شناسنامه و یا صدور آن مجبور به جابه‌جایی به شهرستان محل تولد نیستند.
یارمحمدی گفت: همچنین در بعد زمان که در حال حاضر برای صدور شناسنامه در حدود یک‌ماه و یا 40 روز زمان نیاز است با اجرای این طرح کاهش می‌یابد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان news و آدرس ellinews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 295
بازدید کل : 13513
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1